Bemutatkozás

2018.07.08

Köszöntelek az oldalamon. Nóra vagyok, harmincas éveit tipró világjáró.

Mindig vonzott az utazás, de az első komolyabb utamra 2016-ban indultam el. Két és fél hónap alatt bejártam Grúziát, Örményországot és a Karabahi-köztársaságot, a lehető legalacsonyabb költségvetéssel. Azóta már volt néhány, több hónapig tartó utam. Úgy tűnik, valami nomád gén aktiválódott bennem, mert akkor érzem magam a legjobban, ha úton vagyok.

Hogyan utazom?

Minél olcsóbban, alaposan leadva az igényekből. Szálláshelyeim általában hostelek hálótermében vagy kedves emberek felkínált otthonában vannak. A holmimat hátizsákban hordom magammal. Egy utam két-három hónapig szokott tartani, néhány napot töltök egy helyen. Ezalatt igyekszem  felfedezni a környéket és minél több élményt gyűjteni. Szeretem megtapasztalni azt, ahogy a helyiek élnek, és meghallgatni a történeteiket, ezért kimondottan keresem a velük való kapcsolatot.

Szeretem az eldugott helyeket, de nem vetem meg a híres látnivalókat sem. A természet különösen is érdekel. Nagyon szeretek túrázni, a szép tájak meg olyan hatással vannak rám, ami semmihez se hasonlít.

Mi az a "La Pellegrina"?

A Pellegrina szó olaszul nőnemű zarándokot jelent. Zarándok az, aki az útján járva Istent keresi. Nem titok: hívő keresztény vagyok. A világot járva kimondottan kíváncsi vagyok, hogyan élnek a keresztények és más vallásúak világszerte, mit lehet tanulni tőlük, és végül de nem utolsó sorban mit tartogat Isten kimondottan számomra, milyen belső útra hív abban a helyzetben, amiben éppen találom magam.

Viszont aki nem vallásos, vagy kimondottan viszolyog a vallástól, annak sem kell ezen a ponton abbahagynia az olvasást. A blogom célja nem az, hogy bárkit is meggyőzzek bármiről. Úgy szeretnék írni, hogy az beállítottságtól függetlenül mindenki számára érdekes és szórakoztató legyen. Viszont nem titkolom hívőségemet, s ezért itt-ott csak kivillan majd néhány nyoma.

Miből tudom mindezt finanszírozni?

Természetesen ez mindig az első kérdések között szerepel, ha valakivel beszélgetni kezdek az utazásaimról. Nem szeretnék belemenni abba, hogy mennyire nemisolyandrága az utazás, mint azt az ember elsőre gondolná, erről már számos blogger írt. Mindenesetre így van. Ezen kívül jó helyzetben vagyok, ugyanis egyéni vállalkozóként fordításból és online nyelvoktatásból élek. Ehhez két eszköz kell: laptop és internet. Nem vagyok helyhez kötve. Miközben úton vagyok, a munkát is viszem magammal, és folyamatosan dolgozom. Mivel pedig, annak ellenére, hogy Nyugat felé tekintve mi általában nagyon szegénynek és elmaradottnak érezzük magunkat, a világ legtöbb (!) országában sokkal olcsóbb az élet, mint nálunk. Tehát ha azért utaznék, hogy spóroljak, az se lenne éppen valóságtól elrugaszkodott dolog.

Ha szeretnél többet megtudni arról, hogy ki vagyok és miért kezdtem el utazni,  kattints ide!

La Pellegrina - utazóblog 
Minden jog fenntartva 2018
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el