Kedvenc helyeim Vietnámban

2018.09.10

Vietnám tele van szebbnél szebb tengerpartokkal, tehát aki a tengerparti nyaralást részesíti előnyben, az bőven talál erre lehetőségeket. Én magam nem vagyok annyira tengerpartos, ezért ezen a területen kevés élményt tudok felmutatni. Elmondom inkább, hogy engem mi fogott meg a legjobban, illetve mi hagyta bennem a legmélyebb nyomot kéthónapos vietnámi utam során.

1. Ninh Binh

Kezdem az abszolút kedvencemmel: Ninh Binh. Már vagy egy hónapja utaztam Vietnámban, délről észak felé haladva, amikor kikötöttem ezen a helyen. Itt kezdődik a dimbes-dombosabb rész, mégpedig egészen érdekes alakú dimb-dombokkal.

Erre a vidékre valahogy nem áramlanak tömegesen a turisták, ezért is nagyon felemelő. Biciklit béreltem, hogy felfedezzem a környéket. Ezek az érdekes hegyek vannak mindenhol, köztük biciklizhető völgyek, friss levegő, mérsékelt tömeg. Mi kell még az utazónak?

2. Cu Chi háborús emlékpark

A polgárháború alatt, melybe Amerika is szíveskedett beavatkozni, borzasztó idők jártak Vietnámban. Délen a lakosság nagy része alagútrendszert épített ki, és gyakorlatilag 20 évig a föld alatt laktak, főtt tápiókagyökeret ettek és próbálták megvédeni magukat a támadásoktól. A Ho Chi Minh városhoz közeli Cu Chi-ban meg lehet tekinteni, hogyan működött ez.

Az alagutakba egy nagyon kicsi járaton át lehetett lemenni, ugyanis az elv az volt, hogy az apró termetű vietnámiak oda beférnek, az amerikaiak meg jól fennakadnak. A járat nyílását álcázni kellett, és mindezt gyorsan, nehogy elcsípjék az embert. Ezt mi is kipróbálhattuk (az idegenvezető szerint ezt a srácot ennyi idő alatt már kinyírták volna).

Persze nem a vidámpark-jelleg volt a lényeg az egészben, hanem hogy alaposabban belegondolhattunk, milyen szörnyű volt ez a vietnámi háború. Ennek viszont remek történelmi emléket állít ez a hely.

Az amerikai hadsereg egy agent orange nevezetű mérges gázzal támadta a vieteket. Ennek következtében nemcsak sokan meghaltak, hanem rengeteg súlyos testi vagy szellemi fogyatékkal élő gyerek születik a mai napig is. Vietnámban az akadálymentesítés és az integráció még finoman szólva nem áll a helyzet magaslatán, ezért az áldozatok különösen is nehéz helyzetben vannak. Az utunk egy műhelyben végződött, ahol a narancssárga mérges gáz áldozatait foglalkoztatják.

3. Hoi An

Ebben a városban kulturális értékek és tengerpart egyaránt megtalálható, ezért jó esély van rá, hogy sokaknak bejön majd. Nekem egy tengerparti szállásom volt, így reggel ki tudtam menni futni, napközben strandolni illetve dolgozni valamelyik étterem teraszán. Biciklivel könnyen eljuthattam a történelmi belvárosba, ahol sok régi épület van. Ezek belépőjegyesek, de abszolút méltányos az ár. Lehetőség van bemenni régi családi házakba, templomokba, vietnámi előadásokat megtekinteni... Igazi, filmeken látott Ázsia-érzés.

4. A Ha Long öböl

Giccses és turistás, meg se nézzétek :D De bevallom, a laptopomon azóta is egy itt készült fotó a háttérkép.

Azt gondolom, a Ha Long öböl nem véletlenül szerepel a világ legszebb öblei között. Egyszerűen természetfeletti szépségű. Cat Ba szigetén szálltam meg, ahol befizettem egy egynapos hajós körútra. Láttunk úszó falvakat, kajakoztunk, a hajóról a vízbe ugráltunk, és órákon keresztül csak ringatóztunk a vízen a mesebeli sziklák között. Mindenféle testi-lelki betegség gyógyítására ajánlom.

5. Ha Giang hegyi körút

Erről csak részben tudok nyilatkozni, ugyanis motorral, ahogy azt kell, technikai okokból nem jártam végig. Viszont busszal elmentem Dong Vanba, Vietnám legészakibb településére, onnan pedig elvitettem magam a vietnámi "északi sarkig", így azért csak láttam valamit ebből a hegyvidékből. (Erről a kalandomról bővebben itt olvashattok.)

Ezt a motorral két-három nap alatt megtehető hegyi körutat kizárólag azoknak ajánlom, akik jól tudnak motort vagy robogót vezetni, ugyanis rendkívül kanyargós és veszélyes, és biztos vagyok benne, hogy senki se szeretne vietnámi sürgősségi osztályra kerülni. A táj azonban csodálatos.

Ráadásul ezen a vidéken egy másik népcsoport él, akik saját népviseletet hordanak, és adott esetben abban pattannak fel a motorra is.

(Praktikus információk a körútról itt: https://vietnamcoracle.com/ha-giang-extreme-north-motorbike-loop/ )

6. Hanoi

Azt hiszem, általánosságban véve elmondható, hogy Ázsiát nem a nagyvárosaiért szeretjük. Rettenetes a forgalom, tömeg van és szmog, az utcák között sokszor képtelenség kiigazodni. Mindez Hanoiban is megvan, valamiért mégis belopta magát a szívembe. Először is azért, mert van egy hangulata. Ezen nincs mit magyarázni - aki odamegy, érzi. Hétvégénként az óvárosban éjjeli piac van, ahol mindenféle ruhát lehet venni fillérekért. (Most mondjam, hogy én hármat is vettem?) Ezen kívül több kulturális szempontból érdekes hely is található itt: történelmi múzeumok, Konfuciusz temploma, Ho Chi Minh mauzóleuma és így tovább.

Amit viszont leginkább kiemelnék, az a Nők Múzeuma. Talán furcsa megközelítés, mégis nagyon érdekes a nők szemszögéből bemutatni egy társadalmat. A múzeum tematikusan végigveszi, hogyan történik a házasságkötés, a gyerekszülés- és nevelés az egyes vietnámi népcsoportokban, és személyes élettörténeteket is bemutat. Mit mesélnek a nagyvárosok utcáin gyakran látható gyümölcsárus asszonyok? Hogyan lehet felemelkedni árvaházi neveltként, ami lássuk be, nem egy leányálom, pláne Ázsiában? Milyen egy matriarchális társadalom? Efféle történeteket hallhatunk ebben a múzeumban. (Honlap: https://www.baotangphunu.org.vn/ )

La Pellegrina - utazóblog 
Minden jog fenntartva 2018
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el